Categorii
Pareri Online

Blog, Vlog, Reclame Ads, Influenceri. Parerea mea.

Cand am inceput prima data activitatea online totul era nou. Cei care detineam un blog si faceam SEO (multi un fel de SEO-Spam) eram platiti cu obiecte. Biciclete, telefoane, oale si multe altele. Pentru ca putine companii erau pregatite sa investeasca bani pentru a plati direct un “influencer”. Termenul acesta a devenit popular de cativa ani, de cand Social Media a prins amploare. Dar, la baza si noi eram tot influenceri. Influentam cititorii nostri sa cumpere diferite produse promovate, sau il influentam pe GOOGLE sa indexeze articolele si sa crestem site-uri pe anumite cuvinte cheie.

Unii au castigat zeci de mii de euro

Eu personal cunosc mai multi bloggeri care au reusit sa construiasca imperii mari. Pentru ca multi au fost destepti si au stiut sa profite de anumite slabiciuni Google, construindu-si magazine online si facand SEO SPAM pentru a le creste rapid in rezultate. Pana a venit Google Panda si i-a terminat pe majoritatea care se bazau pe tehnici necurate. Defapt erau curate, atata timp cat rareori erau penalizate.

Un client se baza prea mult pe Google Ads

Prin 2016 – 2017 m-am intalnit cu un client care dorea sa facem o colaborare ciudata. El avea mai multe grupuri pe un site de Socializare, unde intentiona sa posteze zilnic continut SOCANT pentru a atrage cat mai multe clickuri. Odata intrati pe link-urile respective, orice click dat pe reclama, insemna bani in contul proprietarului. Da, tehnica aceasta a mers foarte bine o perioada. Dar, la un moment-dat, oamenii nu mai reuseau sa atraga nimic, iar click-urile erau platite extrem de prost. Desi l-am avertizat ca o sa se ajunga la asta, omul nu m-a crezut. Evident ca a trebuit sa se reorganizeze, iar de curand am aflat ca a inceput sa faca vlogging. Adica un alt fenomen care a luat amploare si care o sa se stinga la fel de frumos. Stinga sau reorganizat sub alta forma. Pentru ca nimic nu tine vesnic si lumea este intr-o continua schimbare.

Deci, ce va recomand eu

Mi se spune des ca sunt foarte negativist. Nu spun ca nu sunt, insa pot sa va asigur ca am vazut prea multe fenomene ciudate in mediul online. Ce a rezistat intotdeauna a fost nevoia de socializare. Dar, dupa cum vedeti, inclusiv acest articol pe care l-am scris in 2021 s-ar putea sa fie citit foarte putin. De ce? Pentru ca desi exista poate esenta pentru unii, lumea este tot mai grabita si mai putin interesata sa citeasca informatii utile. Va recomand sa fiti mereu cu un pas inainte si sa nu va bazati niciodata pe ce se intampla astazi. Este posibil ca maine sa existe un alt trend si investitia voastra sa fie degeaba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.